“ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΤΟΥ ΡΕΜΠΕΤΙΚΟΥ ” – 27 Σεπτεβρίου 2017 – Κηποθέτρο Νίκαιας

“ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΤΟΥ ΡΕΜΠΕΤΙΚΟΥ ” – 27 Σεπτεβρίου 2017 – Κηποθέτρο Νίκαιας


Τετάρτη 27 Σεπτέμβρη 2017 ώρα 19.30  στο κηποθέατρο Νίκαιας ( Κύπρου & Προύσης )




Ένα μουσικό ταξίδι στον χρόνο, στη Νίκαια της προσφυγιάς και των πατριωτικών, δημοκρατικών και κοινωνικών αγώνων, για τα 95 χρόνια από τη Μικρασιατική Καταστροφή και τα 73 χρόνια από το Μπλόκο. Στις 27 Σεπτεμβρίου, τη μέρα της επετείου της ίδρυσης του ΕΑΜ, της κορυφαίας συσπείρωσης του λαού μας στους μακραίωνους αγώνες για λευτεριά και κοινωνική προκοπή, γιορτάζουμε με μια ιστορική αναδρομή στη λαϊκή μας μουσική, έτσι όπως εκφράστηκε από το ρεμπέτικο τραγούδι.
Εκείνο το είδος τραγουδιού που αποτέλεσε το όχημα για την κοινή πολιτιστική έκφραση του προσφυγικού και του γηγενούς πληθυσμού της νεότερης Ελλάδας.

                                  ΑΦΗΓΗΣΗ –ΚΕΙΜΕΝΑ : Γιώργος Αλεξάτος

                           ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ : Γιώργος Λουίζος

ΟΡΧΗΣΤΡΑ :

“Οἱ ἐκ Πειραιῶς ἢ ἡ Νέα Τετράς” αποτελείται από τους Γιώργο Κριωνά (μπαγλαμά, φωνή), Δημήτρη Φιλιππόπουλο (κιθάρα, ούτι, φωνή), Σταύρο Μαξούρη (μπουζούκι, τζουρά, φωνή) και Ηλία Σπαθή ή Φιλόδημο (μπουζούκι).

ΦΙΛΙΚΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ

ΑΝΝΑ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΙΑΔΟΥ: φωνή, ακορντεόν – ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΛΑΓΓΑΣ: βιολί – ΑΝΝΑ ΜΑΡΙΑ ΛΟΥΙΖΟΥ: φωνή, κιθάρα – ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΑΧΣΑΝΙΔΗΣ: κρουστά – ΜΑΡΙΑ ΝΤΑΒΕΛΗ: φωνή.

ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΟΜΑΔΑ “ΦΥΣΑΕΙ ΚΟΝΤΡΑ” 

παίζουν:

Παπαδόπουλος Κώστας -Πατέλης Τάκης -Πατρικίου  Εύα-Σπανάκου Πόπη -Ψωμά Μαρία -Τζουβελέκης Δημήτρης .

ΚΕΙΜΕΝΑ-ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Γωγώ Μπεναρδή

                      ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ

Περί του ονόματος αυτής της μουσικής ομάδας

“Οἱ ἐκ Πειραιῶς ἢ ἡ Νέα Τετράς” είναι μία ρεμπέτικη μουσική ομάδα, η οποία αποτελείται από τους Γιώργο Κριωνά (μπαγλαμά, φωνή), Δημήτρη Φιλιππόπουλο (κιθάρα, φωνή), Σταύρο Μαξούρη (μπουζούκι, φωνή) και Ηλία Σπαθή ή Φιλόδημο (μπουζούκι).

«Η φράση “Οἱ ἐκ Πειραιῶς” έχει διττό στόχο: Πρώτον, όπως είναι προφανές, είναι δηλωτική του τόπου στον οποίον μεγάλωσαν και από τον οποίον ορμώνται τα μέλη της ομάδας. Είναι ο ίδιος τόπος στον οποίο καλλιεργήθηκε σε μεγάλο βαθμό και από σπουδαίους εκπροσώπους το ρεμπέτικο τραγούδι. Δεύτερον, καταδεικνύει τα δημοκρατικά πολιτικά φρονήματα των μελών της ομάδας, το ελεύθερο πνεύμα και την αδέσμευτη βούλησή τους – ιδέες οι οποίες υπήρξαν ιδαίτερα αγαπητές στους δημιουργούς και εκφραστές του ρεμπέτικου τραγουδιού.

Επειδή, βέβαια, πολλοί θα αναρωτηθούν με ποιον τρόπο σχετίζονται τα παραπάνω με τη φράση “Οἱ ἐκ Πειραιῶς”, οφείλουμε να απαντήσουμε: η εν λόγω φράση καθιερώθηκε στην κλασσική αρχαία ελληνική πολιτική ορολογία ως συνώνυμη της έννοιας “Οι δημοκρατικοί”. Κι αυτό διότι ο Πειραιάς, λιμάνι ων, υπήρξε στην αρχαιότητα (εν αντιθέσει με το παρόν!;) τόπος διακίνησης όχι μόνο υλικών αγαθών, αλλά και ενός πλουραλισμού ιδεών, ο οποίος κατέστησε τους ανθρώπους οι οποίοι ζούσαν εκεί δημοκρατικοτάτους, δηλαδή διαλεκτικούς, ανεκτικούς, αντιπάλους οποιασδήποτε καταπιεστικής ή μισαλλόδοξης διάθεσης. Ήταν στον λόφο της Μουνιχίας, της σημερινής Καστέλλας, ο τόπος, όπου το 403 π.Χ. οι δημοκρατικοί με αρχηγό τον Θρασύβουλο νίκησαν του ολιγαρχικούς του Κριτία, αποκαθιστώντας τη δημοκρατία στην Αθήνα.

Η φράση “ἡ Νέα Τετράς” έχει την αξίωση, χωρίς καμία ολωσδιόλου διάθεση κομπορρημοσύνης και με απολύτως ειλικρινή σεβασμό, να επιτύχει έναν ωφέλιμο συνειρμό, να φέρει δηλαδή στον νου την “Αγία Τετράδα” (Βαμβακάρης, Μπάτης, Δελιάς, Παγιουμτζής) του ρεμπέτικου τραγουδιού. Θέλει να κάνει φανερό ότι το ρεμπέτικο τραγούδι δεν έσβησε, δεν πέθανε, συνεχίζει και θα εξακολουθήσει να θεραπεύεται για πάντα με άλλες “νέες τετράδες”, εκφράζοντας ακριβώς αυτά τα οποία, τουλάχιστον η τάξη μας, αυτή του προλεταριάτου, σκέφτεται, αισθάνεται, νιώθει, διανοείται».

Leave a Comment

Facebook
Facebook
Email
Blog