Notice: WP_Block_Type_Registry::register was called incorrectly. Block type names must contain a namespace prefix. Example: my-plugin/my-custom-block-type Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 5.0.0.) in /var/www/vhosts/kontrastorevma.gr/httpdocs/wp-includes/functions.php on line 5173
ΠΑΡΤΕ ΠΙΣΩ ΟΛΟ ΤΟΝ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΝΟΜΟ – Κόντρα στο Ρεύμα
ΠΑΡΤΕ ΠΙΣΩ ΟΛΟ ΤΟΝ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΝΟΜΟ

ΠΑΡΤΕ ΠΙΣΩ ΟΛΟ ΤΟΝ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΝΟΜΟ

Η κυβέρνηση έδειξε από νωρίς την πρόθεσή της να αξιοποιήσει την υπαρκτή υγειονομική κρίση για να προωθήσει σειρά αντιλαικών και αντιδραστικών μεταρρυθμίσεων. Ο χώρος της παιδείας που ανέκαθεν χρησιμοποιούταν ως πεδίο πειραματισμού όλων των κυβερνώντων, δεν αποτέλεσε εξαίρεση ούτε σε αυτές τις έκτακτες συνθήκες.

Το Νομοσχέδιο για την παιδεία με διαδικασίες φαστ τρακ και επί της ουσίας εν κρυπτώ ήρθε να διαμορφώσει μια τελείως διαφορετική κατάσταση για την εκπαιδευτική και όχι μόνο κοινότητα. Την ίδια στιγμή που η κοινωνία κοιτά με δυσπιστία το σχέδιο επαναλειτουργίας των σχολείων, αμφισβητώντας τόσο την αναγκαιότητά του όσο και τη διασφάλιση τήρησης των μέτρων προστασίας μετάδοσης και διασποράς του ιού, η κυρία Κεραμέως προωθεί την αύξηση του ανώτατου αριθμού ανά τμήμα σε νηπιαγωγεία και δημοτικά από 22 σε 24 και με τη δυνατότητα να φτάσουν μέχρι και 26 ή 27. Η αποφυγή του συνωστισμού, μάλλον δεν αφορά τις σχολικές μονάδες και ειδικά τις ηλικίες 4,5,6,10 ετών διότι εκεί τα παιδιά είναι αρκετά ώριμα να τηρούν μέτρα και αποστάσεις.
Παράλληλα με έκτακτη τροπολογία το Υπουργείο Παιδείας που ψηφίστηκε από την κυβέρνηση θεσμοθετείται η εξ αποστάσεως εκπαίδευση και η αναμετάδοση του μαθήματος μέσα από κάμερες και τη βιντεοσκόπησή του. Το μέτρο αυτό δεν έρχεται να δώσει απάντηση στο ερώτημα του τι γίνεται με την εκπαιδευτική διαδικασία σε συνθήκες πανδημίας και καραντίνας όπως ζήσαμε τους προηγούμενους μήνες. Άλλωστε για τέτοιες περιπτώσεις, οι οποίες ως έκτακτες πρέπει να συνιστούν την εξαίρεση και όχι τον κανόνα, υπάρχουν και άλλες λύσεις όπως η κατ’ οίκον διδασκαλία όσων δεν μπορούν να πάνε στο σχολείο για συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα.
Η κυβέρνηση ωστόσο επιλέγει τη χειρότερη δυνατή λύση, όχι επειδή δεν γνωρίζει τα νομικά, συνταγματικά, εκπαιδευτικά και κοινωνικά της κενά, αλλά επειδή ακριβώς τα γνωρίζει καλά και προβαίνει πλήρως συνειδητά σε μια τέτοια επιλογή. Πλέον κάθε γεγονός, όπως μια κατάληψη, μια χιονόπτωση, μια απεργία θα μπορεί να αντιμετωπίζεται ως έκτακτη συνθήκη και θα αντιμετωπίζεται με την εξ αποστάσεως διδασκαλία ή την αναμετάδοση του μαθήματος. Άλλωστε στα ακριτικά νησιά και μέρη της χώρας όπου δάσκαλοι και καθηγητές φτάνουν συχνά πολύ μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, λόγω καθυστέρησης του διορισμού τους, η κυβέρνηση βρίσκει τη λύση όχι σε μαζικές προσλήψεις και διορισμούς εκπαιδευτικών αλλά στην αντικατάσταση του φυσικού μαθήματος με το διαδικτυακό.
Η συγκεκριμένη κυβερνητική μεταρρύθμιση εκτός από βαθιά αντιπαιδαγωγική είναι και χαρακτηριστικά αντιλαική, συνιστά μια ξεκάθαρη πολιτική επιλογή. Η γνώση και όλη εν γένει η εκπαιδευτική διαδικασία μετατρέπεται σε εμπόρευμα, με αξιολογήσεις του παρεχόμενου μαθήματος όχι επί της ουσίας και επί τω έργω αλλά με γνώμονα το πόσο καλή είναι η τεχνική υποδομή κάθε σχολείου. Από αυτή τη σκοπιά είναι και μια βαθιά ταξική κατεύθυνση του Υπουργείου εφόσον αποκλείεται ένα σχολείο της Νίκαιας, του Ρέντη ή άλλων λαικών περιοχών να μπορεί να συναγωνιστεί σχολεία άλλων περιοχών με καλύτερες υλικοτεχνικές υποδομές και εγκαταστάσεις, λιγότερους μαθητές σε κάθε τμήμα και άρα θα έχει και διαφορετικό βαθμό αξιολόγησης από τους πελάτες – γονείς.
Παράλληλα η βιντεοσκόπηση και η παρακολούθηση των μαθημάτων στις τάξεις, καλλιεργεί τον κοινωνικό κανιβαλισμό και υπονομεύει ακόμα περισσότερο τα ήδη λαβωμένα δημοκρατικά δικαιώματα και τις λαικές ελευθερίες. Δεν πρόκειται για δίκη προθέσεων, αφού και η τοποθέτηση καμερών στους δρόμους τα προηγούμενα χρόνια ενώ παρουσιάστηκε ως λύση για τα προβλήματα κυκλοφοριακού και εγκληματικότητας, αξιοποιήθηκε και λειτούργησε για τον έλεγχο και την καταστολή διαδηλώσεων και κινητοποιήσεων.
Σε κάθε περίπτωση δεν πρέπει να υποτιμούμε ότι ο φυσικός τρόπος διεξαγωγής του μαθήματος ευνοεί την ανάπτυξη των δεξιοτήτων των παιδιών και των μαθητών και των ίδιων των εκπαιδευτικών, προωθώντας έτσι την ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία και την κοινωνική πρόοδο. Έννοιες που μοιάζουν άγνωστες ή καλύτερα εχθρικές για το αγγλοσαξονικό νεοφιλελεύθερο μοντέλο που θέλουν να επιβάλουν. Η παιδεία ήταν ανέκαθεν ο αδύναμος κρίκος αναφορικά με την κρατική χρηματοδότηση σε κάθε ετήσιο προυπολογισμό, τώρα θέλουν να τη μετατρέψουν από «φτωχό συγγενή» σε «μεγάλο αδερφό» βιντεοσκόπησης και παρακολούθησης.
Το πανεκπαιδευτικό κίνημα απέναντι στον αντιδημοκρατικό τρόπο με τον οποίο προωθήθηκε το Νομοσχέδιο και η συγκεκριμένη τροπολογία, κινήθηκε δυναμικά στο μέτρο που επιτρέπουν οι συγκεκριμένες συνθήκες πανδημίας. Ήδη μια πρώτη νίκη από την πίεση που ασκήθηκε είναι το άδειασμα του Υπουργείου Παιδείας από την Ανεξάρτητη Αρχή Προστασίας Δεδομένων, που γνωμοδότησε ότι δεν μπορεί το μέτρο για την βιντεοσκόπηση και την παρακολούθηση των σχολικών μαθημάτων να προχωρήσει τόσο πρόχειρα και βιαστικά αλλά απαιτεί χρόνο. Στόχος πλέον είναι η συνολική απόσυρση του νομοσχεδίου.
Την Τετάρτη 13/5 οι εκπαιδευτικοί ( ΔΟΕ , ΟΛΜΕ, ΟΙΕΛΕ, )με τη στήριξη και της ΔΕΔΥ θα πραγματοποιήσουν συλλαλητήριο στις 13:00 στα Προπύλαια ενάντια στο νομοσχέδιο για την παιδεία.
Ως Κίνηση πολιτών Νίκαια – Ρέντη Κόντρα στο Ρεύμα, στηρίζουμε τις αγωνιστικές δράσεις των εκπαιδευτικών, φοιτητών, μαθητών και γονέων, γνωρίζοντας καλά ότι οι αγώνες για την υπεράσπιση της δημόσιας και δωρεάν παιδείας, είναι υπόθεση όλης της κοινωνίας.
Στις συγκεντρώσεις και κινητοποιήσεις παίρνουμε όλα τα απαραίτητα μέτρα για την διασφάλιση της δημόσιας υγείας.

Leave a Comment

Facebook
Facebook
Email
Blog