Ως «αδύνατη» να υλοποιηθεί χαρακτηρίζει την εξαγγελία του υπουργού Παιδείας σχετικά με την υποχρεωτική ένταξη των προνηπίων στα νηπιαγωγεία, το Μέτωπο Ταξικής Πάλης Εργαζομένων στους ΟΤΑ (ΜΕΤΑ ΟΤΑ), και υποστηρίζει ότι είναι ενταγμένη «στο πλαίσιο των αντίμετρων για την εξαπάτηση της κοινωνίας».
Το ΜΕΤΑ-ΟΤΑ σημειώνει ότι από την εφαρμογή του μέτρου υπάρχει κίνδυνος να κλείσουν δημοτικοί παιδικοί σταθμοί και τα παιδειά να οδηγηθούν σε ιδιωτικούς, που όπως τονίζει είναι στόχος κυβέρνησης και δανειστών.
Με ανακοίνωσή του σήμερα το καλεί τους εργαζόμενους να αντιδράσουν, συμμετέχοντας στην Στάση Εργασίας της Πέμπτης 11 Μαΐου 2017 από τις 7:00 το πρωί μέχρι τις 12:00 το μεσημέρι, στην προσυγκέντρωση στις 9:00 το πρωί στην Πλατεία Καραϊσκάκη και στην πορεία προς το Υπουργείο Εσωτερικών, για την διασφάλιση του δημόσιου, κοινωνικού και εκπαιδευτικού χαρακτήρα των Δημοτικών Παιδικών Σταθμών.
Ολόκληρη η ανακοίνωση:
Η εξαγγελία της κυβέρνησης και του υπουργού Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου, για υποχρεωτική ένταξη των προνηπίων στα νηπιαγωγεία, δεν έρχεται να επιλύσει τα χρόνια προβλήματα που ταλανίζουν παιδιά, γονείς και εργαζόμενους και που αντιμετωπίζονται πάντα επιδερμικά και αποσπασματικά ανάλογα με την πολιτική της εκάστοτε κυβέρνησης και του υπουργού Παιδείας, φέρνοντας αντίθετα αποτελέσματα και διόγκωση των προβλημάτων.
Η εξαγγελία Γαβρόγλου δεν απαντάει ούτε στο χρόνιο αίτημα για 2χρονη προσχολική αγωγή αλλά ούτε και στην ανάγκη της ενιαίας προσχολικής αγωγής. Είναι ενταγμένη στο πλαίσιο της μνημονιακής πολιτικής, της νέας συμφωνίας και των «αντίμετρων» που επικαλείται η κυβέρνηση προκειμένου να εξαπατήσει για άλλη μια φορά την κοινωνία και τους εργαζόμενους, για το 4ο μνημόνιο που ετοιμάζεται να ψηφίσει και να εφαρμόσει, σε συμφωνία με τους δανειστές.
Η κυβέρνηση και ο υπουργός Παιδείας γνωρίζουν ότι η εφαρμογή της «μεταρρύθμισης» είναι αδύνατη, καθώς στα δημόσια σχολεία δεν υπάρχουν οι κατάλληλες υποδομές, τόσο σε κτιριακές εγκαταστάσεις οι οποίες είναι ανεπαρκείς ή προβληματικές ακόμα και για τις μέχρι σήμερα ανάγκες, όσο και σε προσωπικό όπου η μνημονιακή απαγόρευση προσλήψεων έχει δημιουργήσει τραγικές ελλείψεις.
Κάτω από αυτές τις προϋποθέσεις γίνεται κατανοητό ότι οι σχεδιασμοί της κυβέρνησης θα οδηγήσουν τους γονείς και τα προνήπια στα ιδιωτικά νηπιαγωγεία και όπως φαίνεται αυτός είναι και ο πραγματικός τους στόχος και η εντολή που έχουν λάβει.
Από την άλλη η κυβέρνηση σε συνεργασία με την πλειοψηφία της ΚΕΔΕ οδηγεί σε αποδιάρθρωση τους Δημοτικούς Παιδικούς Σταθμούς και αλλοιώνοντας τον εκπαιδευτικό χαρακτήρα τους, θέλει να τους μετατρέψει αποκλειστικά σε χώρους φύλαξης, ανοίγοντας τον δρόμο για ανεξέλεγκτο ωράριο λειτουργίας και για όλες τις ημέρες του χρόνου, την επαναφορά του 8ωρου, την αύξηση των παιδιών ανά τμήμα με λιγότερο προσωπικό και με ελαστικές σχέσεις εργασίας και σε ότι άλλο αναχρονιστικό εισηγείται η ΚΕΔΕ στον νέο κανονισμό λειτουργίας των Δημοτικών Παιδικών Σταθμών, σύμφωνα με τις οδηγίες της Ε.Ε. και την χρηματοδότηση του ΕΣΠΑ.
Ενώ ακόμα παραμένει και εδώ αναπάντητο το ερώτημα, τόσο από την κυβέρνηση όσο και από τους αιρετούς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, τι θα γίνει με τις άδειες λειτουργίας των Δημοτικών Παιδικών Σταθμών όπου η έκδοσή τους παίρνει συνεχώς παρατάσεις (τελευταία παράταση έως 31/12/2016) αλλά αποτελεί προϋπόθεση για την συμμετοχή τους στα προγράμματα ΕΣΠΑ; Θα οδηγηθούν 1.800 περίπου Δημοτικοί Παιδικοί Σταθμοί σε κλείσιμο; Θα χρησιμοποιηθεί σαν άλλοθι για να δοθούν και σε αυτή την περίπτωση στους Ιδιώτες;
Η συντεχνιακή αντιμετώπιση του θέματος τον μόνο που βολεύει είναι η κυβέρνηση αλλά και όσους θέλουν να το αναδείξουν επικοινωνιακά και μόνο, καλύπτοντας με αυτόν τον τρόπο τους σχεδιασμούς της κυβέρνησης και τις ευθύνες της για την κατάργηση της δημόσιας και δωρεάν παιδείας, εξυπηρετώντας τα συμφέροντα των Ιδιωτών.
Η προσχολική ηλικία από 0-6 ετών επιβάλλεται να δέχεται αγωγή που θα μεριμνά για την ψυχική, σωματική, συναισθηματική και νοητική ανάπτυξη του παιδιού καθώς και την καλλιέργεια των δεξιοτήτων του. Τα παιδιά προσερχόμενα σε οργανωμένες δομές – όπως αυτές και να ονομάζονται – χρειάζονται εκπαίδευση, αγωγή και φροντίδα. Κανένα από τα τρία δεν αρκεί μόνο του για τη διάπλασή του παιδιού. Στην αγωγή εμπεριέχεται και η διαδικασία της κοινωνικοποίησης, η προσπάθεια προσαρμογής και συνύπαρξης, η εγχάραξη των αξιών, του αλληλοσεβασμού, της ελευθερίας και της αγάπης, η μετάδοση γνώσεων για τον εαυτό του και το περιβάλλον.
Κάτω από τις ιδιαίτερες συνθήκες της φτώχειας και της εξαθλίωσης που έχουν επιβάλει οι κυβερνήσεις, παλιές και νέες, εφαρμόζοντας τα μνημόνια και δεν μπορεί να τις αγνοούμε, θεωρούμε ότι η προσχολική αγωγή πρέπει να είναι ενιαία και εφόσον αποδεδειγμένα Δημοτικοί Παιδικοί Σταθμοί πληρούν όλες τις προϋποθέσεις για την φιλοξενία τμημάτων προνηπιακής ηλικίας, πρέπει να αποτελεί επιλογή των γονιών η παραμονή των παιδιών τους στους παιδικούς σταθμούς ή η εγγραφή τους στα νηπιαγωγεία. Το πρόγραμμα τους ωστόσο θα πρέπει να γίνεται με ευθύνη και υπό την επίβλεψη του υπουργείου Παιδείας, αναγνωρίζοντας παράλληλα το εκπαιδευτικό έργο του προσωπικού τους.
Οι εργαζόμενοι μέσα από τα συνδικάτα τους πρέπει να οργανώσουν την πάλη τους ενάντια στους σχεδιασμούς της κυβέρνησης που υπάκουα εκτελεί όλες τις εντολές των δανειστών.
Το ΜΕΤΑ-ΟΤΑ καλεί τους εργαζόμενους να αντιδράσουν μαζικά και να συμμετέχουν στην Στάση Εργασίας της Πέμπτης 11 Μαΐου 2017 από τις 7:00 το πρωί μέχρι τις 12:00 το μεσημέρι, στην προσυγκέντρωση στις 9:00 το πρωί στην Πλατεία Καραϊσκάκη (Γραφεία ΠΟΕ-ΟΤΑ, Καρόλου 24, Αθήνα)και στην πορεία προς το Υπουργείο Εσωτερικών, για την διασφάλιση του δημόσιου, κοινωνικού και εκπαιδευτικού χαρακτήρα των Δημοτικών Παιδικών Σταθμών και να διεκδικήσουμε:
- Ενιαία προσχολική αγωγή με ευθύνη του προγράμματος και επίβλεψη από το Υπουργείο Παιδείας
- Να μην αποκλείονται παιδιά βάση του εισοδήματος και της εντοπιότητας
- Δωρεάν Δημοτικοί Παιδικοί Σταθμοί χωρίς τροφεία κλπ
- Όλοι οι Δημοτικοί Παιδικοί Σταθμοί να ενταχθούν στους Ο.Ε.Υ των Δήμων με μεταφορά του προσωπικού τους
- Μετατροπή των συμβάσεων των εργαζομένων από Ορισμένου Χρόνου σε Αορίστου χρόνου
- Να καταργηθεί κάθε μορφής ελαστικής σχέσης εργασίας
- Προσλήψεις μόνιμου προσωπικού
- Αναβάθμιση των κτιριακών εγκαταστάσεων που θα πληρούν τις προϋποθέσεις ώστε να λειτουργούν με ασφάλεια για τα παιδιά και τους εργαζόμενους
- Να προβλεφθούν υποχρεωτικά, όπου δεν υπάρχουν, οι ειδικότητες των εκπαιδευτικών, του ψυχολόγου και του παιδιάτρου
- Να εφαρμόζεται ο πρότυπος κανονισμός και η αναλογία παιδιών – εκπαιδευτικού προσωπικού.